T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
DALAMAN KAYMAKAMLIĞI
PROJE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME OFİSİ
KURULUŞ, GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Esaslar
Amaç, Kapsam, Hukuki Dayanak, Sorumluluk, Tanımlar
Madde - 1:
Bu yönergenin amacı, Dalaman'ın ekonomik ve sosyal alanlarda kalkınma ve gelişmesine yönelik faaliyet, girişim ve yatırımların artırılması için;
Üniversiteler, yerel yönetimler, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları arasında işbirliğini geliştirmek,
Kaynakların yerinde ve etkin kullanımını sağlamak,
Yerel potansiyeli harekete geçirmek suretiyle bölgesel gelişmeyi hızlandırmak,
Mevcut sorunların çözümüne yönelik proje geliştirmek,
Ulusal-bölgesel-yerel düzeyde ilgili kamu ve sivil toplum kurum ve kuruluşları ile istişare etmek, öncelikleri belirlemek,
Projeler konusunda sinerji oluşturmak,
Dalaman ilçesinde yürütülmekte olan projeleri destekleyerek ilçe genelinde koordinasyonu sağlamaktır.
Kapsam
Madde - 2:
Bu yönerge, Dalaman İlçesinde bulunan tüm kamu kurum ve kuruluşlarına, Kamu kurumu niteliğindeki Meslek kuruluşlarına, Üniversiteler ve bünyelerinde bulunan AR-GE merkezlerine, AB birimleri ve Proje Koordinasyon Merkezleri ile Sivil Toplum Kuruluşlarına sunulacak hizmetleri ve bu kapsamda Kaymakamlık Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisinde çalışanların görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma esaslarını kapsar.
Bu Yönerge, kamu kurum ve kuruluşlarının Başbakanlık ve ilgili bakanlıklarca kanun, tüzük ve yönetmeliklerle getirilen veya üst makamlarca AB mevzuatı gereği emredilen görev, yetki ve sorumlulukları yerine getirmelerine engel teşkil etmez.
Hukuki Dayanak
Madde - 3:
Bu yönerge,
10/06/1949 tarih ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu'nun 27'nci ve 31'nci maddesi,
08/06/2011 tarihli ve 27958 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği
Sorumluluk
Madde - 4:
Bu Yönergenin uygulanmasından Kaymakam, hizmetlerin yerine getirilmesinden Kaymakamın genel yönetim ve denetimi altında bulunan ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının en üst yetkilileri ile İlçe Koordinatörü sorumludur.
Ayrıca bu yönergenin uygulanması aşamasında ? yönergenin amaçları çerçevesinde ve yürütülecek hizmetler doğrultusunda talep edilecek bilgi, belge ve personelle ilgili olarak, ilgili kurum amirleri Kaymakamlık Makamına karşı sorumludur.
Tanımlar
Madde - 5:
Bu yönergede yer alan,
Kaymakam: Dalaman Kaymakamını,
Kaymakamlık: Dalaman Kaymakamlığını,
Yönerge: Dalaman Kaymakamlığı Proje ve Araştırma Geliştirme Ofisi Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönergesini,
İlçe Koordinatörü: İlçe bazındaki tüm kurum ve kuruluşlar bünyesinde oluşturulan projeden sorumlu birimlerin (Proje Ekiplerinin) her birinin genel işleyişinden sorumlu personeli,
Proje Koordinatörü: Kaymakam tarafından Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisi çalışanları arasından görevlendirilen, Proje Araştırma Geliştirme Ofisinin çalışmalarından sorumlu olan personeli ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yürütülecek Hizmetler
Yürütülecek Hizmetler
Madde - 6:
Yönerge hükümlerinin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren; Kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları, üniversiteler ve bünyelerinde bulunan proje birimleri ile araştırma ve geliştirme merkezleri arasında, iletişim, işbirliği ve eşgüdüm başta olmak üzere ?
8. Kaymakamlık adına yapılması muhtemel projeler ile ilgili çalışma grupları oluşturmak,
10. Dalaman Kaymakamlığı Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisi personelinin bilgi, deneyim ve ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için ulusal ve uluslar arası düzenlenen eğitim ve seminerlere katılımını sağlamak,
11. Kamu, kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, birlikler, sivil toplum kuruluşları ve diğer kurumlar tarafından iletilen ortak bulma taleplerini değerlendirmek ve imkânlar ölçüsünde bu kuruluşlara yardımcı olmak,
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çalışma Usul Ve Esasları
Çalışma Usul Ve Esasları
Madde - 7:
Dalaman Kaymakamlığı Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisi;
6. Dalaman Kaymakamlığı Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisi, ilçemizdeki tüm resmi kurumları, özellikle eğitim-öğretim kurumlarını, sivil toplum kuruluşlarını, üniversiteleri, özel sektörü hedef kitle kabul ederek eğitici, yönlendirici ve bu bağlamda bilinç oluşturmaya dönük her türlü aktivite içinde yer alır.
8. Dalaman Kaymakamlığı Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisi, faaliyet alanındaki değişim çerçevesinde gerekli güncellemeleri yapar.
9. Yerel düzeydeki kamu kuruluşlarında, üniversitelerde, yerel yönetimlerde, özel sektörde, STK'larda proje hazırlama konum ve yetkinliğinde olan ve ayrıca bu kurum ve kuruluşları temsil eden en az bir kişiyi, o kurumun 'Proje İrtibat Kişisi' olarak belirler.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Teşkilat, Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisinde Çalışacak Kişilerin Vasıfları ve
Bu Görevde Görevlendirilmeleri, Yerleşim, Bütçe
Teşkilat
Madde - 8:
İlçe Koordinatörü, Dalaman Kaymakamlığınca görevlendirilen kişiyi temsil eder.
İlçe bazındaki tüm kurum ve kuruluşların bünyesinde oluşturulan projeden sorumlu birimlerin (Proje Ekiplerinin) her birinin genel işleyişinden sorumludur.
Ekipler arasında koordinasyonu sağlar.
Proje Koordinatörü: Dalaman Kaymakamlığı, Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisinde görev yapan personellerden birini, Proje Koordinatörü olarak görevlendirir.
Proje Koordinatörünün Görevleri;
1. Dalaman Kaymakamlığı Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisi çalışanları arasında; personellerin eğitimini, kariyerini ve özel yeteneklerini dikkate alarak, iş bölümü ve görevlendirme yapar.
2. Projelerin niteliğinin gerektirdiği, teknik ve detaya ilişkin konularda, zaman kaybını önlemek, çalışmalarda sürat ve verimliği sağlamak için ihtiyaç duyulan her türlü bilgi, belge ve istatistikî tabloları ilgili kuruluşlardan doğrudan talep eder.
3. Gerekli duyduğu hallerde proje ilgililerini toplantıya çağırır.
4. Gerek kamu, gerekse özel sektör ve sivil toplum kuruluşları ile projelerin teknik detay ve alt yapıları konularında bilgi isteyebilir.
5. Teklif çağrısı yapılan projeler ile Dalaman'ın istifade edebileceği her türlü ulusal ve uluslar arası program ve fonlarla ilgili olarak, kamu kuruluşlarını, sivil toplum örgütlerini, yerel ve ulusal basını bilgilendirmek amacıyla toplantı, seminer vb. etkinlikler düzenleyebilir.
Kurum Proje İrtibat Kişisi:
Dalaman'daki kamu kuruluşları, yerel yönetimler, özel sektör, Meslek Yüksek Okulu, STK'lar kendi personellerinden proje hazırlama konum ve yetkinliğinde olan en az bir(1) personelini, kurumunu temsilen 'Kurum Proje İrtibat Kişisi' olarak belirler.
Belirlediği bu personeli Kaymakamlık bünyesinde oluşturulan Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisine bildirir.
Bildirilen bu personellerin yerine ihtiyaçlar doğrultusunda (izin, tayin, yetersizlik vb.) gerekli güncellemeler, ilgili kurum veya Proje Koordinatörü tarafından yapılır.
Güncelleme ihtiyacı olduğunda ilgili kurum, bir üst yazı ile Kurumunun yeni Proje İrtibat Kişisini, Kaymakamlık Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisine beş (5) iş günü içerisinde bildirmekle yükümlüdür.
Her kurum veya kuruluş, kendi kurumu bünyesinde Proje İrtibat Kişisi başkanlığında, en az üç (3) kişiden oluşan Proje Ekibi oluşturabilir.
Kurum Proje İrtibat Kişisi,
Toplantılara katılmak zorundadır.
Kaymakamlık Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisinin almış olduğu kararları uygulamakla sorumludur.
Kendi kurumunun projesi ile ilgili tüm işleri yürütür,
Kurumundaki Proje Ekibini ve ilgili kişileri bilgilendirir,
Kurumu ile ilgili 'Proje Dosyası' oluşturur.
Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisinde Çalışacak Kişilerin Vasıfları ve Bu Görevde Görevlendirilmeleri
Madde - 9:
Dalaman Kaymakamlığı Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisinde görevlendirilecek olan personeller; projelerde deneyimi olan kişiler arasından, kurumdaki asli görevi yanında, Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisinin görevlerini de yürütecek, kamu kurumları veya sivil toplum kuruluşlarında çalışan istekli ve gönüllü personellerden geçici görevlendirme ve tam zamanlı görevlendirme suretiyle görevlendirme yapılır.
Tam zamanlı görevlendirmelerde haftalık 18 (on sekiz) saat ücret tahakkuk ettirilir.
Bu büroda çalıştırılacak olan koordinatörler ve diğer görevliler, Kaymakamın onayı ile görevlendirilir.
Bu kişilerin görevlerine son verilmesi durumunda aynı usul takip edilir.
Yerleşim
Madde - 10:
Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisi faaliyetlerini, Dalaman Kaymakamının uygun gördüğü bir mekânda sürdürür.
Bütçe
Madde - 11:
Proje Araştırma ve Geliştirme Ofisi, görev ve sorumluklarını yerine getirmek için Kaymakamın Olur'u ile mal ve hizmet alımı yapabilir.
Bu çalışmaların yürütebilmesi için gerekli olan harcamalar, Dalaman Kaymakamlığının uygun göreceği birimlerce karşılanır.
Ayrıca, Proje yapmak isteyen kurumların( Kamu, Özel sektör ve Sivil Toplum kuruluşları) katkısına başvurulabilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Yürürlük, Yürütme
Yürürlük
Madde-12:
Bu yönerge hükümleri Dalaman Kaymakamlığı tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde-13:
Bu yönerge hükümleri Dalaman Kaymakamı tarafından yürütülür. 12/01/2015