T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Türkiye Havaalanlarının işletilmesi ile Türkiye Hava sahasındaki hava trafiğinin düzenlenmesi ve kontrolü görevi, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğünce yerine getirilmektedir.
Türk Sivil Havacılık sektörünün altyapısını oluşturan tesis ve donanımıyla, 1933 yılından bu yana değişik isim ve statülerle hizmetlerini yürütmekte olan kuruluşumuz, 233 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve Ana Statüsü çerçevesinde 1984 yılından itibaren faaliyetlerini, Kamu İktisadi Teşebbüsü olarak sürdürmektedir.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi(DHMİ) Genel Müdürlüğü; tüzel kişiliğe sahip, faaliyetlerinde özerk, sorumluluğu sermayesi ile sınırlı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile ilgili ve en son hukuki düzenlemeyle hizmetleri imtiyaz sayılan bir Kamu İktisadi Kuruluşudur(KİK).
Başmüdürlüğümüz bünyesinde; 399 sayılı KHK hükümleri kapsamında,15'i 1 sayılı cetvele tabi,324'uII sayılı cetvele tabi olmak üzere olmak üzere toplam 339 personel ile hizmet yürütülmektedir.
Ayrıca mevcut personelimize ilaveten; hizmet satın alma metodu ile görev yapmakta olan 50 özel güvenlik personeli, 12 teknik destek personeli ve 62 temizlik personeli Havalimanımız bünyesinde görevlidir.
BİNA, LOJMAN, DİĞER SOSYAL TESİSLER VE YARDIMCI TESİSLERİN DURUMU:
Havalimanımız imalatına 1976 yılında başlanmasına müteakip, 1981 yılında tamamlanarak uluslar arası sivil hava trafiğine açılmıştır. İntifa hakkı Kuruluşumuz ve Hava Kuvvetleri Komutanlığında olan sivil askeri kategorideki Havalimanımız toplam 6.861.133,59 m²lik arazi üzerine kurulu olup, söz konusu arazinin6.515.853,66 m²'si Milli Savunma Bakanlığı, 345.279,93 m²'si kuruluşumuz mülkiyetindedir.
Havalimanımız TerminalleriKiralama Projesi kapsamında YDA Havalimanı Yatırım ve İşletme A.Ş. tarafından işletilmektedir. Havalimanımızda 3 Yer hizmet kuruluşu, 3 İkram kuruluşu, 2Akaryakıt ikmal kuruluşu ve C grubu çalışma ruhsatı kapsamında 11 kuruluş vardır. Ayrıca Meteoroloji Müdürlüğü, Emniyet Şube Müdürlüğü, Sahil Sıhhiye Merkez Tabipliği, Turizm Danışma Müdürlüğü, Gümrük Müdürlüğü ve Gümrük Muhafaza Kaçakçılık ve İstihbarat Bölge Amirliği de yerleşik durumda bulunmaktadır.
Havalimanımızda bulunan 16 blok 90 daireden oluşan lojmanlarımızın 10 bloğu depreme dayanıklı olmadığından iptal edilmiş olup, 6 bloğu tadil edilmiştir. HâlihazırdaHavalimanımızda 2'si misafirhane olarak kullanılmak suretiyle 36 daireden oluşan 6 blok lojman bulunmaktadır. 32 yatak ve 80 kişilik derslik kapasiteli Eğitim Tesisimiz mevcuttur.1 adet kalorifer binası bulunmaktadır.
Otopark kapasitesi 1355 araçtır. Havalimanımızın ilçe merkezine uzaklığı 6km olup, ulaşım;Bakanlıkça yolcu taşıma ruhsatlı şirket otobüsleri, Muğla Büyükşehir Belediyesi'nin tahsis etmiş olduğu Muttaş Otobüsleri,tur şirketleri ve taksi işletmesi marifetiyle sağlanmaktadır.
PAT Sahaları:3000x45 m ebatlarında 01-19 doğrultusunda pist, 2 adedi hızlı çıkış olmak üzere 10 adet TWY ve 12'si köprü 29'u açık olmak üzere toplam 41 uçak kapasiteli Apron mevcut olup, saatlik iniş kalkış kapasitesi 24 uçaktır.
Park yerlerinin 35'inde yakıt hidrant sistemi mevcut olup yakıt ikmalleri bu sistemlerden yapılmaktadır.
Terminal Binaları: Havalimanımız İç Hatlar Terminali 21.588 m² yolcuya açık alanıyla 3.000.000 yolcu/yıl kapasitelidir. Havalimanımız Dış Hatlar Terminali 96.417 m² yolcuya açık alanıyla 5.000.000 yolcu/yıl kapasitelidir.
Hava Seyrüsefer Hizmetleri:Havalimanımız Seyrüsefer Müdürlüğü bünyesinde; yaklaşma ünitesi, havatrafik ünitesi, AIS ünitesi ve yardımcı sistemler mevcuttur.
Havalimanımız İç Hatlar Terminalinin Mütemmimi kapsamında; 1.500.000 Kcal/h kapasiteli 3 adet soğutma grubu ve bunlara bağlıiklimlendirme santralleri, 1.250.000 Kcal/h kapasiteli 3 adet ısı santrali 01.08.2014 tarihinde YDA Havalimanı Yatırım ve İşletme A.Ş.'ye devredilmiştir.